ELOS, IPL, hudföryngring

Nu har jag varit på min konsultation på Aktiv Hudvård på Mäster Samuelsgatan 49. Önskade mig presentkort där när jag fyllde år. Hade tänkt att jag skulle bli av med mina ärr och ser framför mig att efter 4 behandlingar kommer jag vara len som en barnrumpa i ansiktet ; ) Kanske inte riktigt.

Lotta tog hand om mig och ställde lite frågor angående vad jag själv ansåg mig ha för problem, om jag blivit behandlad för akne med läkemedel etc.

Jag vill själv bli av med mina ärr, de är inte speciellt många, men de får mig att känna mig jätteful och jag vill inte gå utan foundation ens om jag ska vara ute i trädgården ifall någon granne skulle stanna och prata. Visst, ibland tycker jag det är ok, när jag inte har linserna på mig exempelvis ; ) men när jag står där med grannen är det enda jag kan tänka på, nu står hon/han och tittar på min hy och tänker stackars henne, typ…

Iaf så tog Lotta fram ELOS maskinen och på ena sidan där jag har några finnar för tillfället testade hon med blått ljus så jag skulle få känna hur det kändes. Blått ljus är för bakteriefinnar. På andra sidan testade hon med gult ljus, som går på ytliga blodkärn och röda märken. Ska tydligen få huden att dra ihop sig så ärren syns mindre.

Den blå gjorde inte så ont alls, helt ok. Stack lite. Men det gula… först var det helt ok, men när jag fått en 5 pulser började det kännas lite jobbigt ska jag erkänna. Undra hur jag ska klara en hel timme!?

Jag tror jag har bestämt mig för att satsa på att minimera ärren med det gula ljuset, och ta hela ansiktet så kommer min sträng-rynka i pannan också att minskas. Just nu har de erbjudande på 4 behandlingar för priset av 3, men det kostar 1800 kr/tillfälle för hel ansikte… så det är ju inte gratis direkt, men va fasen! Känner mig märkligt lockad till dessa skönhetssalonger och ingrepp. Tänk om jag blir en botox-tant!!!

Tänkte jag skulle dokumentera hur det går med min hud här, så håll utkik efter bilder om du är intresserad av ELOS hudförbättring.

Kommentera

