Mayapeel, 3:e behandlingen

Idag har jag varit hos AktivHudvård och gjort en Mayapeel. Har ju gått 2 ggr tidigare på Stockholm Beauty School och även om båda behandlingarna heter samma, kan jag säga att dom var väldigt olika.

Marie på AktivHudvård började med att rengöra ansiktet, sedan gå över hela ansiktet med en vakuumsug. Sedan satt hon igång kristallerna och det var en riktig slipning det. Kändes rejält och hon gick 2 varv. Hon frågade efteråt hur det kändes och jag svarade, det känns som jag är rätt röd. Och hon bekräftade det.

Egentligen skulle jag inte göra något alls med huden idag, inte sminka eller tvätta ansiktet ikväll, men jag fick några svep med i.d. mineralpuder iaf så jag vågade gå tillbaka till jobbet. I.d. kan jag ju faktiskt sova med också, så får jag tvätt amig imorgon bitti med den mildaste ansiktstvålen jag har.

Men det här borde ge resultat, banne mig. Har bokat in en till behandling den 16 december. Blev självklart rekommenderad att köpa produkter också och eftersom jag lägger ner så mycket pengar på behandlingarna, kändes det som det kanske var värt det. Köpte en ansiktskräm som används både som dag- och nattkräm och ska vara väldigt bra och återuppbyggande efter just sådana här behandlingar. 430 tror jag den gick på, som hittat ; )

AktivHudvårds beskrivning:

Microdermabrasion – Ett effektivt sätt att behandla hudproblem

Intensiv behandling mot, ärr pigmentfläckar, åldrad hud och rynkor. Genom en kombination av vacuum- och kristallslipning (eller glasbollar) slipas/poleras huden och cellförnyelsen ökar. Microdermabrasion är en mekanisk slipmetod fri från kemiska tillsatser. Maskinens inställda tryck och terapeutens handhavande avgör behandlingens intensitet.

Behandlingarna skräddarsys för olika behov. Till skillnad från kemisk peeling är du oberoende av produkternas koncentration eller ph-värde.

Mayapeel – behandlingen sker i tre steg

1. Vakumdelen, där blodcirkulationen stimuleras för effektiv transport av syre och näring till cellerna.

2. Kristallsprayningsdelen där man framkallar en skonsam men ytterst effektiv ”peeling”. Detta återskapar en ny vävnad, vilket leder till en ren och fräsch hud som är spänstig, väl syresatt och med en fantastisk lyster. Man kan säga att ny hud läks fram.

3. Tredje delen består av chromotherapi-intensiv blåljusbehandling. Verkar lugnande, helande och vävnadsreparerande.

Tid: 60 min | Pris: 800:-
Maya- Peel , slipa ett mindre parti eller tillval i behandling | Pris från 250:-

I morse satt jag förresten fast på pendeln i drygt en timme. det var en gasflaska som börjat brinna vid Karlbergs station så av säkerhetsskäl stoppades trafiken. Eftersom det var så många tåg på spåret, kunde vi inte heller backa tillbaka till Sundbybergs station där man kan ta T-banan.  Sån himla tur att jag hade min New moon-bok med mig. Inte varje dag jag får 1 timmes bokläsning : )

Kommentera

