Mayapeel, 3:e behandlingen, dag 2

Idag är det 2 dagar sedan jag gjorde Mayapeelen hos AktivHudvård. Idag efter lunchen när jag stod ensam i hissen och slängde ett öga i spegeln såg jag till min fasa att jag fjällade hela hakan. Min faundation var helt krackelerad och där hade jag suttit till bords med mina kollegor helt ovetandes och ingen sa heller något : ( Fy va jobbigt!

Jag gick raka vägen in på toaletten och tvättade hakan med en torklapp och försökte gnida bort flagorna och smörjde sedan och försökte försiktigt täcka igen med mineral foundation. Gick så där men bättre än innan.

Marie på AktivHudvård sa iofs att jag kunde fjälla lite efter någon dag, men jag hade inte riktigt föreställt mig detta… Nu känner jag mig väldigt torr i huden. Får se hur jag ser ut imorgon… Undrar om jag ska boka om nästa tid till en torsdag om jag fjällar då med är det iaf helg när det sätter igång.

Dagen efter-bild

Kommentera

