Oplanerad.

Fy vad jag har dåligt samvete för att jag inte planerat bättre för Max 9-årsdag imorgon… Jag vet knappt vad han kommer att få av oss, förutom akvariet och djuret som ska bo däri förstås…

Egentligen kanske det inte är så noga med andra presenter heller när jag tänker efter. Att få ett eget djur är rätt stort, och han blev verkligen jätteglad och tacksam! Men jag missade att köpa rulltårta igår när jag var och veckohandlade… Hade inte en tanke på det, trots att det är tradition i vår familj med en minitårta på sängen, bestående av en bit rulltårta med grädde, dekorerad med godisbitar och ett ljus. Inte heller ballonger kom jag ihåg… Så nu har jag fått kompleteringshandla efter jobbet.

Inte kommer han få något kalas i helgen som vi och han tänkt heller. Vi fick aldrig ut några inbjudningar i tid…

Nästa helg ska jag och D på dubbel 40-årsfest på lördagen så jag vete tusan in kalaset kan bli av nästa helg heller… Vilka dåliga föräldrar stackarn har. Men han kommer väl överleva det också ; )

Imorgon blir det att trolla med tiden. D jobbar natt så jag ska hämta, åka ut till djuraffären, plantera det nya husdjuret i sitt nya akvarium och skjutsa och hämta Max på scouterna 18:30-19:30 där det ska ha skattjakt som han anmält sig till tidigare.

Jag ska jobba hemifrån som tur är, men måste fixa en tårta eller liknande till efterrätt på lunchen. Och en blombukett..! : )

Kommentera

