Marknad och sol.

Vilket härligt vårväder vi fått idag. Det är inte riktigt sommarvärme men otroligt skönt i solen.

Daniel är i Örebro på ölprovning med ett av sina kompisgäng, han kommer hem imorgon. Jag och killarna tog en rätt lugn morgon, jag städade och dammsög nedervåningen och sedan bar det av till tennisen. När Max spelat färdigt gick vi ner till Spånga centrum för att köpa lördagsgodis och spana i marknaden på Spånga dagen.

Max och Ville gjorde riktiga fynd och köpte böcker för 10 kr styck och pc-spel för 20. Ville köpte även en liten Legolåda med en bil för en tia och köpbegäret blev mättat.

Jag har legat i solstolen sedan vi kom hem och slappat, så himla skönt. Om jag bara inte behövde laga middag *suckar*. Det är så tråkigt att laga mat..! Ska bli fläskytterfile med saffransrisotto. Borde väl ta och börja med maten snart, klockan är snart fem.

Ikväll blir det Scoobi Doo-film för barnen. Jag får väl surfa under tiden, har aldrig fattat grejjen med den där hunden : )

Imorgon blir det kanske en sväng till Kista eller Vällingby för bio – Rio. Får se vad vi hittar på. Jag är sugen på att åka till Plantagen fast jag egentligen inte borde handla något i år innan vi gjort uteplatsen. Men lite penseer till krukan kanske. Får se vad jag kan lura med mig killarna på ; )

Vad har du gjort idag?

En reaktion till “Marknad och sol.”

  1. UNDERBART väder idag :)

    Mina pojkar är fantastiska. De reagerade inte så mycket åt att jag skrattade. De är rätt vana vid att folk skrattar åt hur lika de är ibland. Det komiska var att de var så fulla och det sjuka flinet båda hade. Jättemysigt dock :D

    Gilla

Kommentera

