Orientering.

Jag är lite nyfiken på orientering, främst för Max skull men när jag läser på Bromma-Vällingby SOK’s sajt om motionsorientering, blir jag sugen själv att springa i skogen. Vad jag kan minnas tyckte jag att det var roligt på jympan i skolan och jag har alltid tyckt det är enklare att springa i kuperad terräng än på platt underlag och utan mål.

Varje måndag här i maj mellan kl 17-19 anornas motionsorientering i Grimsta-Kaanan. Måste kolla med Max om han är intresserad att testa. Han har en klasskompis som tränar, får kolla vilken klubb det är. Är ju alltid roligare om man har en kompis med.

Jag måste komma igång och röra på mig… Har fortfarande inte tagit mig upp ur min träningsdrpression och träningskortet ligger oanvänt i plånboken : (

Vill hela tiden hitta snabblösningar. Om jag måste vänta flera månader för att se resultat tappar jag sugen och ger upp. Hur ska jag hitta den träningsform som är rätt för mig och som jag inte tröttnar på?

Måste hitta ett par nya träningsbyxor som inte får mig att må illa när jag tar på mig. Varför är alla träningskläder så tajta?! Tror ett par shorts, typ basketmodell är vad jag behöver. Lite längre modell och lösa.

Nu är det dags att kliva upp och göra i ordning frukost. Får se vad vi ska hitta på idag jag och killarna.

20110508-092022.jpg

Kommentera

