Läs & skrivläxa med ny hårfärg.

Nu har jag gjort läxa med Max. De har läsveckor och ska läsa 15 minuter varje dag och skriva en sammanfattning efter varje tillfälle. Vi ska skriva ner hur många sidor han läst, vilka sidor, hur många minuter det tog och så en kommentar ifrån mig hur det gick samt signatur. I tre veckor ska vi hålla på så här varje dag…

Max läser så snabbt så han läste 4 kapitel på 12 minuter, sedan blev det så himla mycket att sammanfatta.. Imorgon får han nog läsa långsammare så han bara behöver skriva om 2 kapitel ; )

Daniel är i Bergen nu. De hade gått på stan och känt på de norska priserna när de skulle äta middag och ta en öl. Det var inte gratis! Han bodde jättesjysst, jag vill också bo på hotell…!

Vi här hemma åt middag på baksidan i skuggan, det är så otroligt varmt ute idag. Imorgon ska Ville ha med badshortsen till dagis då de skulle sätta på vattenspridaren åt dom. Jag minns när jag var liten och vi sprang i spridaren. Vi hade en hög pinne, som en fontän som vi sprang igenom och vad jag minns kopplade vi på varmvattnet så vi hade det riktigt lyxigt, kanske därför jag är sån badkruka ; )

Jag fotade Ville och Ville mig, så här blev min hårfärg efter toningen idag.

Tilli fick presenterna från oss idag, kolla in på syrrans blogg vad hon fick!

Nu ska jag och Max kolla på Sverige-Kanada. Ville? Han har somnat på soffan : )

En reaktion till “Läs & skrivläxa med ny hårfärg.”

  1. Jättefint blev det!
    Och även om jag vet hur det är att vilja gå ner några kilo (jag har ju 4-5 kvar) så blir man lika less på andra som är så fina som vill gå ner haha. Just för att man så lätt glömmer att leva under tiden.
    Att det ska vara så svårt att acceptera sig själv som man är… Jag tycker att du är fin iaf :)

    Gilla

Kommentera

