Offline.

Vi har inget internet hemma! Jag vet inte vem av mig och Max som tycker det är jobbigast men fasen va handikappad man blir.

Igår morse upptäckte vi att vi inte kunde komma ut på nätet och igår eftermiddag konstaterade vår bredbandsleverantör att vårt modem var trasigt… Jag hoppas verkligen det nya hinner komma fram innan helgen, annars blir det kris.

Ikväll har Ville haft avslutningsmiddag på dagis. Klockan 18 började festen med välkomstdrink och sedan bjöds det på pizza, diplomutdelning och disco.

Ville blev utnämnd till Pysselkung. Hans kompis Arvid till Fia med knuff-kung, Elina pärlplattdrottning osv. Kul ide av fröknarna. Det var alltså bara hans grupp som börjar skolan till hösten som var bjudna. Festen slutade 20:00.

Imorgon är det Max tur att gå till skolan till kvällen. Kl 18:30 ska dom träffas i klassrummet för övernattning vilket är traditionen på Solhemsskolan för 2:orna som flyttar upp till stora skolan till hösten. 8:30 på lördagsmorgon ska jag hämta honom, så sticker jag till den årliga utförsäljningen som Ambius har i Lunda dör de säljer ut stora krukor och växter till vrakpriser! I år ska jag hänga på låset och göra klipp. Har alltid kommit sent tidigare år då det mesta varit utsålt.

Kan knappt förstå att det är juni nästa vecka…

Kommentera

