Uteplatsen: Dag 1 – Trallen ryker.

Idag har vi rivit trallen på framsidan. Ett arbete som tagit hela dagen och hela familjen har hjälpts åt. Härligt!

Vi fick några naturliga pauser då himlen öppnade sig och regnet öste ner i några minuter men där emellan har det varit jätteskönt och solen har värmt.

Nu ska vi bara bestämma oss för vilka plattor vi vill ha. Det lutar åt betongplattor, i mörk grå (grafit eller antracit), 35×35 cm stora.

Vet inte om vi ska behålla den kantsten vi har idag…

Igår var jag och en granne på Ambius våryra. Jag köpte en stor palm, 2 tomatplantor och en stor Basilikaplanta. Jag hittade också en blomstergrupp och en kruka som jag planterade gruppen i.

När jag kom hem satt jag igång att gräva ur rabatten som är framför köksfönstret, där vår uteplats ska bli. Jag satt Pionen i en kruka och ”Silverbollen” i en annan. Hade två rosor som jag satt ihop vid en annan ros i andra rabatten. Flyttade några fler växter till andra rabatter och det som är kvar får gå ner i Big Bag’en vi ska fixa för all jord och skit som blir när vi ska gräva.

Den här veckan är kortvecka, halvdag på onsdag och sedan ledigt i fem dagar!! Jippi! Jag hoppas vi kan fixa med uteplatsen då.

Nu ska jag surfa efter inspiration.

Kommentera

