Älgträd och minisemester.

Så var den här minisemestern slut. Så otroligt lyxigt med så många dagar ledigt och helt gratis till å med!

Vi har verkligen inte legat på latsidan fast vi har unnat oss sovmorgon varje dag, det måste man! : )

Vi har hunnit med precis allt som vi hade velat. Till å med ett besök till Villes dagisgrupps träd – Älgträdet. Vi har pratat om att han ska få visa oss deras utflyktsträd sol dom besökt en gång i veckan hela vårterminen, men har inte blivit av. Men igår när D åkte ut till Vallentuna för att köpa de där kantlisterna till uteplatsen och jag klippt klart häcken tog jag och killarna en promenad med Ville i spetsen. Så härligt att se honom leda. Småsyskon får annars lätt följa : )

Jag tror att när han insåg att det inte skulle bli fler turer till trädet med dagisgruppen, sjönk även insikten in vad det innebär att börja skolan och vad han inte kommer ha kvar längre. Men han tröstade sig med att vi ju kunde besöka trädet själva *ler* Han har varit så himla kaxig med att börja skolan och att dagis är sååå tråkigt. Det är tur de har Förskoleklass-året på sig att ställa om och vänja sig tror jag.

Imorgon är det tillbaka till jobb, skola och dagis för oss alla. På fredag har Max skolavslutning, jag hade tänkt jobba hemma då men har blivit inbjuden till ett väldigt intressant möte så nu får D jobba hemma istället.

Klockan är kvart i midnatt, jag har nog ställt om dygnet lite jag med för jag är inte det minsta trött. Men, känner jag mig själv rätt så somnar jag inom 5 minuter efter jag satt på ett avsnitt av Spanarna eller På minuten på SR Play. Fantastiskt bra program båda två! och jag somnar skönt till deras glada röster.

Sov gott och dröm söta drömmar.

(ps Vi hade en härlig dag på Härjarö idag! I morgon kommer ett inlägg om det. Och lite bilder till det här inlägget med.)

Kommentera

