Det brinner hos grannen.

När jag kom ner från Spånga station och tittade hemöver såg jag svart rök bolma. Jag ringde hem till Daniel för att försäkra mig om att det inte var våra hus som brann och det var det inte heller, men däremot en 2000 kvm stor industilokal med metall, däck och annat inte så brandvänligt material som ligger bara några hundra meter från våra hus.

Som tur är blåser vinden inte åt vårt håll. Men vägen var avspärrad av polisen och på nyheterna har vi blivit uppmanade att hålla fönster, dörrar och ventilation stängda.

Branden beräknas inte vara släckt förrän i morgon bitti, men jag vete tusan hur vi ska överleva en natt utan att kunna vädra. Måste vara minst 25 grader här inne nu…!

Foto: granne Micke

3 reaktioner till “Det brinner hos grannen.”

  1. Men fy va hemskt! Det är ju inte direkt hälsosamt att andas in däckrök. Hoppas dom fått ordning på branden & rökutvecklingen. // Lotta

    Gilla

    1. Ja, inte nyttigt det där. Som tur är har det inte blåst åt vårt håll alls… ska vara helt släckt imorgon bitti tror dom.

      Gilla

Kommentera

