Midsommarplanering.

Nu är jag hemma efter vårt planeringsmöte hos grannarna M&M. Vi blir 9 familjer, 8 av oss var representerade på mötet där vi delade ut de olika uppgifterna och ansvarsområdena.

Det ska fixas sill, köttbullar, prinskorvar, bröd, ost, potatis, jordgubbar, glass, efterätt, dessertostar, snacks, potatissallad, rabarberpaj och säkert en massa jag missat. Jag kommer inte ihåg vad min familj skulle göra nu, jordgubbar och glass kommer jag ihåg, tror dessertostar också men F skulle mejla ut listan till alla : )

Alla tar med sitt eget dricka och kött till middagen. En granne har fixat ett stort partytält som troligtvis kommer rädda våran lunch och middag. Enligt väderprognosen och tradition brukar det ju kunna komma åtminstone någon skvätt regn på midsommarafton.

Åh vad jag tycker om alla våra grannar, det är ett sån’t härligt gäng! Se bilder från förra årets firande här.

20110619-124323.jpg

Idag regnar det, och det regnar rejält. Men det är mysigt. Känns som vi behöver en sån här innedag där alla bara kan pula på med vad dom känner för. Just nu spelar killarna Pokemon-kort med varandra och D ligger och läser sin bok. Tror det är dags för lite lunch strax. Blir en champinjonomelett idag tror jag. Blev lite svamp över från pizzabaket igår så det blir perfekt!

Kommentera

