Toppdressad gräsmatta.

Felix pappa berättade att han sagt hemma ”Pappa. Ville och Max’s gräsmatta, den är inte grön, den är gul…” Ha,ha.

Men nu är den faktiskt inte gul längre, nu är den brun. Jag stack ut till Plantagen i eftermiddag och köpte en ”gräsmattluftare”. En slags kratta med som knivar som skär ner i gräsmattan och ger den luft. Så krattade vi ut två säckar Toppdress på det så nu hoppas vi på en superfin gräsmatta om några veckor. Vi tyckte det passade bra nu när det konstant regnat i ett dygn och det ser ut som det ska fortsätta vara ganska blött i veckan.

Åh va skönt det ska bli när allt är klart, fogen är på plats och kantstenen till rabatterna…

Idag har vi mest slappat, jag lyckades lura ut barnen en sväng i regnet med regnjacka och gummistövlar. Trodde aldrig det skulle gå : )

Nu ska jag blunda och somna på 5 min så jag är utvilad imorgon när det är dags för en ny arbetsvecka.

Kommentera

