Gräsrötter och nagelskivor.

Andra lägger upp bilder på sina lackade naglar, jag tänkte visa mina arbetarnaglar med sorgekanter (tror det heter så).

20110626-192551.jpg

Mina stackars små naglar. När jag lyckats klippa ner dom så mycket att de inte skivat sig längre från tidigare helgers plattläggning är jag där igen. Idag har vi lagt trappstegen och grävt ner kantstenen till ena rabatten, den andra får vänta.

Jag hade helst haft ett enda trappblocksteg, men det vägde 130 kg så vi kunde inte för vårt liv förstå hur vi skulle kunna få det på plats själva.

Gräsmattan börjar ta sig ordentligt och även de nysådda fröna har grott och börjar sticka upp, dvs de som lyckas rota sig innan gråsparvarna pickat i sig dom förståss. Här kan du se hur den såg ut för 8 dagar sedan.

Till och med en gräsmatta blir vacker med kort skärpedjup, håller du inte med ; )

Planen är att foga på onsdag, om vädret ser ut att hålla sig till prognosen ska det vara soligt och fint fram till torsdag få det är dags för lite regn igen. Vore himla bra om vi var klara tills dess så vi hoppas plattorna torkar upp de första dagarna på veckan.

Imorgon börjar Max tennisdagläger och pågår fram till å med torsdag. På fredag jobbar jag hemma med Max och hans tenniskompis/klasskamrat/granne. Tror att även Ville får vara ledig, de lär ju tia sig själva och regnar det kan de ju alltid kolla på en film eller två.

Idag har det sprungit barn fram och tillbaka hela dagen, det är så mysigt att bo då här. I alla fall tills de små gästerna blir så sturska och själva börjar rota i frysen efter mer glass : / Det är INTE ok så det satte jag stopp för direkt.

Nu ska jag ta och duscha av mig all skit så jag inte lortar ner lakarna nät jag ska gå och lägga mig. Hoppas du har en skön kväll!

En reaktion till “Gräsrötter och nagelskivor.”

Kommentera

