Fjärilsdagis.

Vår gräsmatta är full av fjärilar! Kan de vara nykläckta? Ser ut som två olika sorter, de fladdrar lite och landar igen. Sitter och vilar lite och så lättar de och tar en liten sväng.

20110706-152912.jpg

Nu ropade grannen Mats bort mig till vår gemensamma rabatt på framsidan där en igelkott burrat ner sig bland smultronplantorna.

20110706-170415.jpg
Det är ju som att bo på landet det här!

Idag är det jättefint väder och jag som bestämde mig igår för att jobba hemifrån idag, drog en vinstlott. På lunchen har jag solat lite och nu på eftermiddagen när det börjat lugna ner sig med allt testande av mina två projekt sitter jag ute igen och bevakat mejlen via telefonen. Vilken förmån att kunna jobba så!

Hoppas vädret håller i sig i helgen, då drar vi till sommarstugan! På söndag åker vi tillbaka till Spånga men barnen stannar med farmor och farfar. Då är det äntligen dags för sommarlov för deras skull.

Kommentera

