Höstblåsor (Hand-, fot- och munsjukan)

Hepp, där fick man för att man la ner extra tid på sminket imorse. Blir hemma med Ville idag som fått ett virus som ger blåsor på handflator, fotsulor och i munnen.

Imorse vid frukosten såg storebror Max att Ville hade blåsor i händerna, och saken är den att han haft blåsor i munnen som vi trott varit för lite sömn relaterat, så där som man kan få. Han har också haft två blåsor under foten som vi tig för fotvårtor. Tur vi inte försökte frysa bort dom..! Hade jag tittat noga så hade jag ju sett att det inte var en vårta iofs så den risken var nog rätt liten : )

På nätet stod det att barnet kunde vara på dagis men när jag ringde vårdcentralen sa de absolut att han skulle hålla sig hemma då det smittar. Fröknarna såg lättade ut när jag sa att han skulle vara hemma. Han följde med till dagis imorse eftersom det är sista dagen behövde vi hämta hem alla saker på hyllan och pärmen med stort P, där fröknarna dokumenterat hans dagistid i text och bild måste vi få med oss.

20110708-091302.jpg

Blåsor inne i händerna.

20110708-091322.jpg

Oj då, dax att klippa klorna tror jag ; )

Dåliga bilder jag vet, ska försöka få tillåtelse att fotografera av dom med riktiga kameran och inte bara med iPhonen…

Kommentera

