Varmt välkomnande.

Det har varit svårt att få en stund över gör att skriva något. Igår när jag och D kom till stugan möttes vi först av Max på sin cykel som väntat in oss vid postlådorna, ca 1 km innan stugan. Han eskorterade oss fram där näste son sprang emot oss. Vi hade bra kalas hela dagen sedan, så mysigt att få ha längtat : )

På kvällen sedan åkte jag, Daniel och Max in till Strängnäs bion för att se Harry Potter. Den var absolut bra och kändes inte alls som 2 timmar och 10 minuter lång även om jag nog tyckte att det var lite halvfart. Man väntade ju iofs bara på slutstriden som man visste skulle komma. Max som läst böckerna var mycket nöjd med filmatiseringen även om det var en hel del nya grejer som inte fanns med i boken.

Vi kom inte i säng förrän efter tolv så vi kom inte upp ut sängarna förrän efter 10. Barnen sov längst. : )

Idag har vi bara slappat. Daniel har iofs vaxat bilen vilket tog betydligt längre tid än han räknat med då jag högg och hjälpte till att rubba, fy fasen va tråkigt!

Om någon timme ska vi åka in allihopa, vi, D’s föräldrar och lillebror till stan och äta ute. Vi ska bjuda igen för helgen de hjälpte till med uteplatsen. Vi hade verkligen inte fixat det lika bra själva, det kan jag lova. Hoppas vi får bord nu bara för jag tror inte D bokat.

Sedan skjutsar de mig till tåget mot Stockholm, jag ska ju jobba imorgon bu-hu… Men jag tror de andra kommer hem på tisdag Ville börjar få riktig hemlängtan och saknar sina Bakugans. : )

(Bilder kommer senare)

Kommentera

