Flug-alkisar och bäddmadrass.

Idag har det varit så himla trist väder. Det har strilat regn hela dagen. Men det har inte gått någon direkt nöd på oss ändå.

Barnen sov till 11!! Innan jag fick upp dom. Jag frågade om dom ville ha frukost eller lunch direkt och de valde lunch så det blev pannkakor gjorda på filmjölk. Man tager vad man haver. Hade ingen mjölk hemma och inte heller grädde så jag tog fil och blandade ut med vatten. Dom åt kanske inte lika många som dom brukade men tillräckligt för att bli mätta. : )

Daniels bror Mattias kom över vid 15 med sina småtjejer och stannade på middag.

Imorgon ska vi åka in till Grönan. Mattias ska möta upp en dagiskompis till Mira och jag passar på att få sällskap. Jag har inte sagt något till Max och Ville ännu, får bli en överraskning imorgon bitti. Då kanske det blir lite lättare att få upp dom ur sängarna eller vad tror du. ; )

Jag tror att Max kommer bli överlycklig och glädjetårarna kommer spruta. Moras kompis har en storebror som också skulle med så förhoppningsvis kan han och Max åka lite åkattraktioner tillsammans.

Jag tror jag kommit på ett knep för att bli av med blomflugor. (förutom att aldrig ha en gnutta matrest eller frukt hemma förstås) Ett glas med lite rödvin!

Jag hade glömt dricka ur mitt glas igår kväll och imorse när jag skulle diska det, låg ett gäng döda otäckingar där i!

20110721-231909.jpg
Eller så var de bara asfulla efter värsta brakfesten.

Jag har även hunnit med en rekord snabb sväng till IKEA ikväll där jag köpte en ny bäddmadrass till min och D’s säng. In, provligga, hämta på tag-själv-lagret, betala och ut på knappt 20 minuter, det du!

20110721-232634.jpg
Den här prisbelönta varianten blev det. Tråkig utgift men nu ska vi sova skönt!

Kommentera

