Lördagshäng, Söndagsfika och Londonresa bokad.

Lördag var en riktigt slappardag, värdet var inte lika fint som fredagens men efter en slö morgon och förmiddag med städning på schemat gick jag och Ville på geocash-jakt. Men jag har inte förstått mig på det där ännu så vi gav upp till slut, måste läsa på tror jag. Istället gungade vi en stund i Ormenparken och tog en sväng förbi Villes dagisgrupps ”Älgträd” där vi fick våra gissningar bekräftade – det var ett äppelträd fullt med äppelkart.

Villes kompis, granne och blivande klasskompis Felix som kom hem från en veckla i Italien kom över och dom lekte på övervåningen i flera timmar. Max sprang över till Felix storebror som är hans klasskompis – Jonatan. Det är ofta den uppdelningen, 9 åringarna är hemma hos grannarna och 6 åringarna hos oss : )

PÅ kvällen tog vi tag i och bokade vår länge planerade resa till Legoland i Windsor och London. Vi åker den 12 augusti och börjar med Windsor och Legoland där vi bor på The Harte & Gartel Hotel i 2 nätter. Hotellet ligger 1 mil från Legoland så det får väl bli taxi frma och tillbaka.

Efter de dagarna flyttar vi in till London och Hotel Novotel London City South där vi bor tre nätter. Hotellet har några minuters gångavstånd till London Bridge Station.

Nu ska vi bara sätta oss och planera vad vi vill göra våra dagar i London. Ett självskrivet besök Kings Cross Station för att spana in om vi kan hitta perrong 9 3/4. Har du läst/sett Harry Potter förstår du vad jag menar. ; )

Idag söndag åkte vi till Hammarbyhöjden för att hälsa på en före detta kollega kollega till mig och hans sambo och barn. Vi har inte träffat hela familjen sedan barnen kom, deras dotter är 2 ½ och son 1 så det var verkligen roligt. Max busade med Elsa 2½ så hon kiknade. Ville är lite trögare och satt med mig hela tiden.

De har så otroligt fint hemma och har precis renoverat sitt kök som var jättefint. De inspirerar oss och nu är även vi (inte bara jag ; ) sugen på att ta tag i att måla trappen och mellanvåningen här hemma. Vitt vill vi ha, skulle göra vår trapp så mycket ljusare, nu har vi röd, lite åt det rostiga hållet. Men hur målar man en trapp som är 3 våningar hög..?

Imorgon ska jag jobba, känns inte så jobbigt faktiskt, 2 dagars arbetsvecka är helt ok faktiskt. På onsdag packar vi bilen full och åker upp till Höga Kusten. Vi mellanlandar hos höggravida syster i Sundsvall en natt och sedan åker vi upp till Norrfällsviken där dom har stuga. Jag har hyrt en stuga som är granne till deras så vi stannar där till på lördag. Sedan tror jag att vi tar vårt pick och pack och flyttar in hos mamma och sista nätterna hos pappa innan vi drar hem till Stockholm igen på tisdag.

Kommentera

