Bad i Omne och glass på bryggan.

Är egentligen för trött för att skriva, men jag gör ett försök.

Idag valde vi att åka till Omnesjön och bada. Lotta och Tilli kunde tyvärr inte följa med då de skulle vänta in Tillis kusiner från Ö-vik dom skulle komma ut tull stugan. Sedan visade det sig att de ändå inte kom förrän vi var tillbaka, så det var lite trist…

Vi svängde av till mamma som bor Omne på tillbakavägen för att spana in hennes dräneringsprojekt. Vi passade på att bjuda med henne till vår hyrda stuga på tacomiddag som vi även delade med syster. Jättemysigt och gott! : )

När vi smält maten promenerade vi in till Marinan för att mötas upp med mina kusiner – Malin och Isabelle med respektive familjer. De har säsongsplats på havscampingen och står med dina husvagnar där hela sommaren, om de inte tar någon tur förstås.

Vi käkade var sin glass och våra män började beställa öl. När klockan blev halv tio, lämnade jag och barnen för att skynda hem till James Bond på 4:an som Max väntat hela veckan på.

Jag sms’ade nyss med D och ni hade de förflyttar sig till Fiskarfänget och visste inte när han skulle komma hem : )

Nu delar jag en 160’s säng med mina söner. Jag hoppas D ser att dom ligger här och inte lägger sig på dom när han kommer hemrumlandes i natt. ; )

Imorgon blir det Rövarbyn i Skule och sedan åker vi till pappa i Jäppling.

Kommentera

