Bilder från Norrlandssemestern.

Nu har jag till slut satt mig vid gamla datorn och gått igenom alla bilder från Nikon-kameran och vår semester i Höga-Kusten. Varning för många bilder!

Ville och Tilli i Sundsvall.

Min D hos Lotta och Daniel i Sundsvall.

Här är stugan vu hyrde i Norrfällsviken. Bakom ser man Lotta & Daniels stuga mörk med blå foder och framför den Lottas svärföräldrars nybyggda stuga.

Nyrenoverat kök i vår stuga.

Alla nycklarna till stugan. Jag råkade ta fel nyckel en dag och slängde igen dörren så D fick agera inbrottstjuv…

Utsikten från altanen!

Tillan och Lotta med bebis i magen.

Lotta, jag och mamma äter go´midda´uppe hos Lotta. (Mamma gör allt för att inte hamna på bild ; )

Tilli med ridande tennsoldat i trä. Loppisfynd av farbror Vigge!

Crocketspel i skymningen.

Mor och dotter.

D tar ett dopp i Omnesjön.

Jag, Tilli och Ville i Rövarbyn, Skule.

Fröken Tilli undervisar i Rövarbyn, Skule.

Mitt bardomshem i Jäppling – nymålat.

Hm… jag på en ensilage bal…

Jäpplingssjön.

Jäpplingssjön.

Min brorsdotter Sofia i Hörsång.

Brorsson Tobbe, Hörsång.

 

Min Max vid Ångersjön.

Ville vid Ångersjön, blöt om rumpan.

3 thoughts on “Bilder från Norrlandssemestern.”

  1. Inte ska du varna :)

    Supermysigt! Blir varm i hjärtat! Vilken fin mage också.

    Ang min kamera så har jag till att börja med ALLTID ett filter på linsen (objekivet) så att det skyddas vid en eventuell stöt.
    Dessutom finns det olika filter som hjälper till att få bort eventuella färgstick.
    Sedan har jag alltid motljusskyddet på. Något jag fick STARKT rekommenderat av en fotograf. Dels skyddar det objektivet, men det tar bort blåstick som man lätt får i bilderna annars. Bland annat.
    Enda stunden jag inte har skydd är i mörker eller dåliga ljusförhållanden.

    För mig är det otänkbart att ha kameran i en väska då man är ute. Den hänger på magen, och jag håller alltid ett stadigt grepp om objektivet så den inte ”guppar”. När jag bestämt mig för att jag fotat klart har jag den i en väska. Min kamera med tillbehör är också rätt dyr, men är man bara försiktig så klarar man det bra ;)

    Gilla

Kommentera

