Kroppsarbete.

Det blev inget Tom Tits idag, vi kom inte upp förrän klockan var 10:30 så vi sköt på det tills imorgon istället. Istället tog D en sväng själv in till stan, tror han behövde lite egentid, och klippte sig, tog sin andra fästingspruta och växlade pengar till vår London och Windsor-resa.

Jag drog med mig småkillarna till Barkarby och Plantagen. Jag köpte en ny kruka på rean och toppdress till gräsmattan på baksidan. Tyvärr tänkte jag inte så klart och köpte 2 säckar för lite, blev lite distraherad när D ringde och sa att han hittat vårt tanklock trasigt på parkeringen och det visade sig att vi blivit ”slangade”. Ca 10 liter hade de fått ur. En moppetank gissar jag på.

Nya krukan med Fjärilslavendel och… Stjärnöga kanske..? Hoppas Lavendeln växer på sig lite på höjden.

Så vi svängde in på Mekonomen och köpte ett nytt lock till tanken och gick in på IKEA och handlade ett madrasskydd till vår nya dyra bäddmadrass, så den inte ska bli lika fläckig och äcklig som vår förra.

Vi hämtade upp D hemma och drog till Vällingby och tog en fika på Waynes innan det var dags för Ville att bli friserad. Max ska spara ut sitt så han fick jag inte boka tid åt. : )

Ville busade på Bobby’s i väntan på frisören som var sen.

Jag har kroppsarbetat hela eftermiddagen sedan, har burit sju 50 literssäckar med jord/toppdress, skurit gräsmattan för att luftas och sedan hällt ut all jord. Phu! Men härligt : ) Blev ingen promenad i morse som jag tänkt så det här blev perfekt med naturlig styrketräning.

En nyklippt och blåhårig Ville hjälpte mig att räfsa ihop allt gräs och mossa som jag rivit upp med gräsmatteluftaren.

Ville hade en riktigt jobbig dag. Han var tvungen att följa med till en massa affärer men fick inte handla någonting. Han är en riktig shopoholic, värre än mig nästan. Stackarn, han behöver tränas så han inte blir en riktig liten bortskämding…

Imorgon blir det Tom Tits experiment, Max har ställt väckaren på 8:30.

Kommentera

