Spårvägen simförening.

Imorgon är det äntligen fredag. Jag känner mig lite hängig och snoret rinner. Ska bli skönt med helg.

 

Imorgon är det min tur att valla 9-åringarna till skolan på morgonen så jag hoppas Ville kommer upp i tid. Imorse slappade han 45 minuter! Första larmet ringer 6:30, sedan ett annat 5 minuter senare, men tror di det hjälper…? Nä, precis ; )

Äntligen är det också dags för Ville att komma igång med någon träning. Vi har anmält honom till simskola i regi av Spårvägen simsällskap och kursen Baddaren som är för 5-6 åringar. Ville är riktigt harig när det gäller att doppa huvudet, eller doppa huvudet? Det skulle aldrig falla honom in då varje hårtvätt är en mardröm om det kommer vatten i ansiktet ; ) Men vi får se. Han ser fram emot att lära sig simma så han är förhoppningsvis rätt motiverad.

Jag har försökt prata med honom om att lyssna på fröknarna som är där för att lära honom. Att det är därför dom OCH han är där.

Det blir D som åker med honom imorgon så jag får tyvärr inte se med egna ögon hur det går men nästa fredag är det min tur. Men då får man hålla sig utanför rummet med träningsbassängen. Är lättare för barnen att fokusera om inte föräldrarna är med.

De är 13 barn och tre instruktörer för Baddarna.Det låter jättebra. Tidigare kurser har det bara varit en eller högst två på en barngrupp.

Oj, nu har klockan lyckats hunnit bli 22:30 iaf, jag som SKULLE somna tidigt ikväll. Men det är klart. Ge mig 2 minuter, kanske 3 så lovar jag att jag sover redan. Jag har en gåva – att kunna somna snabbt. D är grymt avundsjuk, han med sina sömnproblem…

Sov så gott och dröm söta drömmar.

20110901-223037.jpg

Ville och Arvid high-five’ar.

One thought on “Spårvägen simförening.”

  1. Ja, det är jobbigt om barnen är rädda för vatten.
    Vi har haft lite motsatt problem, att hon är så orädd… Vi får hålla koll på henne så hon inte bara kastar sig ut :S
    Det går nog bra med simskolan. Man får ta det i barnens tempo. Viktigaste är vattenvana och inte att de först lär sig simma.

    Gilla

Kommentera

