Helg.

I fredags var Ville på första simlektionen i Spårvägens simförenings kurs Baddaren. Det var D som åkte med honom då han hade hämtning. Det verkar ha gått jättebra och Ville var mycket positiv och var så stolt över sin insats. : ) Det bådar ju gott och han är väldigt inställd på att ta simmärken. Det kan ju vara en bra morot.

Igår var det städdag igen… fy fasen vad det är tråkigt men vi måste göra det på lördag förmiddagar. Så direkt efter frukost sätter vi igång, Max sitt rum, jag får hjälpa Ville lite och tar resten av mellanvåningen.

Daniel brukar ta nedervåningen, men det blev så att han gjorde rent badrummet och så damsög jag och skurade. Inte var jag speciellt nöjd med det upplägget direkt, men jag vill bli klar så fort som möjligt och när de andra segar blir jag galen och gör det själv.

Vädret har varit fantastiskt i helgen och det gör inte mitt humör bättre när jag måste vara inne och städa…

Efter lunch och tennisträning för Max gjorde jag en blåbärspaj. Max och Ville som sett fram emot pajen sedan vi plockade bären i stugan förra helgen, blev besvikna och tyckte inte det var gott alls. Jag och Daniel tyckte mycket om den. Skulle ha blandat i lite hallon, då hade den nog gått hem hos barnen med. Men, desto mer paj till föräldrarna. ; )

Villes miniportion Blåbärspaj med vaniljsås.

I morse tog jag mig ut på en 4 km promenad som avverkades på 38 minuter. Kändes skönt. Imorgon är det orientering för Max så då tänkte jag ra mig en egen tur i elljusspåret medan han jagar kontroller.

Idag hade vi planerat att åka ut till IKEA och titta på en byrå som vi sett i katalogen och på nätet – NYVOLL.

NYVOLL byrå 2495 kr IKEA.

Den är jättefin och har lådor som stänger sig så där tyst, men tyvärr finns den inte i det ”träslaget” som jag hade velat haft – ekfanér som skulle passa ihop med våra 50–tals sängbord… men de kanske får åka upp på vinden ett tag för att ersättas av ett enkelt hyllplan. Av fanéren till Nyvoll lutar min röst åt den ljusgrå. D är inte helt övertygad.

Vi köpte även vägglampor till trappen, äntligen! Blev 4 st VIKT, även dom från IKEA. Vi har kikat på dom tidigare men tyckte de såg ut som brandvarnare då, men när vi såg dom live var de mycket snyggare. Nu sitter de uppe på väggarna och Max behöver inte vara mörkrädd längre för att gå upp på vinden och spela Wii. : )

VIKT vägglampa 399 kr IKEA | EIVOR kudde 79 kr IKEA | ANSTÄNDIG anteckningsblock 25 kr IKEA

Nu ska vi bara måla väggarna i trappen, hallen uppe och sovrummet vitt. Jag har också tänkt måla vår redan målade sjöstenskakel i köket högblankt vitt. Vitt, vitt, vitt. Härligt! ; )

Kommentera

