Söndag och måndag.

Igår söndag kom mamma ner till Sundsvall och hälsade på. Hon hade med sig massor av kantareller som moster Inger plockat, rensat och förvällt. Fantastiskt lyxigt! Vi fick också ett gäng påsar kanelbullar som mamma bakat, två påsar tekakor och

Mamma hade lite ärenden till IKEA och syrran hade lite födelsedagspresenter att inhandla till sin Daniel som fyller år på onsdag, så vi packade in oss och tog en sväng ut till Birsta City.

Efter lite shopping och sedan lunch styrde jag och Max kosan hem mot Spånga. Vi kom iväg vid halv fyra på eftermiddagen och var hemma till halv åtta, så vi slapp mörkerkörningen hem. : )

Sms’ade syster när vi kommit fram och fick svar att Tilli saknade oss. Gullingen! Vi saknar dom med och det hade varit så himla trevligt om vi bott lite närmare… Max är jätteförtjust i sin kusin som är 6 år yngre och han blev även förälskad i 3-veckors Lola. Sött!

Idag har det varit full rulle på jobbet. Möten hela dagen och då har vi möblerat om i landskapet så vi i digitala gänget sitter tillsammans i en fyra. Blev mycket bra!

Vi har så himla mycket att göra och jag har ingen aning om hur jag ska få tiden att räcka till. Själv sitter jag ju löst eftersom jag bara har projektanställning fram till årsskiftet så man vill ju göra bra ifrån sig för ev chans till förlängning. Skulle behöva ta kvällen till att jobba, men just nu sitter jag i bilen och väntar på Max medan han orienterar. Jag mådde inte så bra vid middagen så jag skippade maten. Tror det är något migränaktigt på g, så jag hoppade även skogsturen, tråkigt nog…

Så jag sitter här i min ensamhet och tittar på alla duktiga motionärer som springer elljusspåret här vid Kaananbadet. Vilka olika löpstilar alla har! Undrar för mig själv hur jag ser ut…

Nu ska jag nog läsa lite i min bok innan Max är tillbaka. Hoppas om högst en halvtimme, det är lite svalt här i bilen.

One thought on “Söndag och måndag.”

Kommentera

