Vill inte gå till skolan.

Imorse överraskade Ville oss med att inte vilja gå till skolan. Han började med att säga han mådde illa men han hade inga problem att äta frukost. När det sedan började närma sig att gå började han gråta och ville inte gå till skolan. Han kunde inte säga varför så vad gör man? Han satt i mitt knä och bara grät att han inte ville gå. Jag fortsatte med morgonbestyren och försökte få honom på andra tankar genom att prata om saker han tycker om att göra på skolan. Vi kom iväg till slut med lite småsnyft och muttrande, sent men jag behövde iaf inte släpa honom dit.

Framme sedan stod han utanför klassrummet länge och skulle inte kliva över tröskeln. Fröknarna kom fram och frågade hur det var, om det var något speciellt. Det var tydligen fler barn som haft svårt att kliva in idag på morgonen.

Till slut upptäckte han ett nytt spel i bokhyllan direkt vid ingången som han blev sugen på, då tillslut satt han sig tillsammans med fröken Marie för att spela.

Det är så svårt att avgöra om barn är dåliga/har ont eller inte. En annan gång fick han stanna hemma när han var så där ledsen och hade ont i magen eller vad det var den gången, men då verkade han helt som vanligt hela dagen. Det får ju inte bli så att han hittar på för att få vara hemma.

Igår hade jag en sjukt bra dag på jobbet. Fullt upp men ändå hanterbart. Jag satt och gjorde skisser på både det ens och andra för våra digitala kanaler och en kollega för print. Himla kul!

Det var Till salu-skyltar för skyltfönstren och jag gjorde mallarna för hur det presenteras i bildslingor på tv-skärmar i skyltfönstren.

Vi har också tagit fram en ny märkning för våra annonser i tidningarna och jag för webben. Kul, kul.

Och så fixade jag en ny profilbild till vår nya Karriär-sida på Facebook.

Idag ska jag försöka fokusera på kartläggningen av våra element på webben som spretar som bara den. Helst skulle vi vilja börja om helt från början, kasta ut allt och börja på ny kula. Men vi får se hur det blir. Tills dess måste vi städa lite.

20110915-090214.jpg

En reaktion till “Vill inte gå till skolan.”

  1. Josefine hade en sån dag idag. Grät hela morgonen. Hysteriskt!
    Hon brukar aldrig vara ledsen så där och jag är faktiskt hemma med henne. Nu vill hon ut igen, men det är verkligen hemskt med ett barn som gråter i flera timmar… Inte helt säker på att hon mår 100%. Det brukar börja så.
    Hoppas Max får en bättre dag.

    Gilla

Kommentera

