Städning, sol och kräftskiva.

Igår var verkligen en toppen dag, solen sken från morgon till kväll och det var full rulle. Jag startade dagen med att laga till en Västerbottenostpaj till kvällens kräftskiva med tre grannfamiljer på gatan. När jag ändå var i farten snodde jag ihop lite frukostscones på samma gång.

Sedan var det veckans höjdpunkt – städning! Daniel passade på att olja in vår ytterdörr medans barnen fixade sina rum och jag nedervåningen. Kommer du ihåg bilden på vår röriga tvättstuga? Den har sett ut så fram tills nu. Nu är det riktigt trevligt att gå in där.

Jag rensade kylskåpet på en massa lappar och teckningar. Även om jag tycker det är mysigt med barnens teckningar framme så blir kylen och frysen så mycket finare utan. : )

Jag fick också ett infall att jag borde passa på att tvätta fönstren innan det blir för kallt så jag putsade av våra fönster i söderläge också. Idag kanske jag hinner ta de på norrsidan, men de är inte lika skitiga eftersom de ligger mot baksidan.

Halv sex gick vi över till Mia och Micke för kräftskiva där det dukats upp långbord under markisen på deras baksida.

Med fyra infravärmare och filtar satt vi sedan ute till ett på natten och käkade, snapsade, sjöng och pratade medans barnen hade filmmaraton framför deras nya 3D tv som kan göra om vanliga filmer till 3D-film!

Vi hade köpt 1 kg Pandalus Kinesiska viltfångade jumbokräftor på Coop. Våra var inte lika stora som de andras men mycket rödare, overkligt röda men smakade jättegott!!

Idag väntar lite veckohandling och sedan får vi se. D måste måla på dörren en omgång till idag och jag kanske kan ta en sväng till Scorett om jag ändå ska handla mat… ; )

Vad gör du idag?

Kommentera

