Spamalot och skola.

Jag tror jag missat hela Monty Python-hypen. Jag har inte sett Life of Brian som Spamslot bygger på, så igår när vi var på Oscarsteatern med Svenskan (SvD) så satt jag och halvslumrade.

Skådisarna är ju fantastiska – Henrik Dorsin, Henrik Hjelt, Adde Malmberg och helst Johan Glans! Scenografin var superbra etc, men jag kan inte låta bli att undra om inte Max 9 år skulle uppskattat humorn lite mer än mig?

20110929-154549.jpg

Vi åt jättegoda dumplings på Cloude Nine innan vi gick till Oscarsteatern där det serverades bubbel och senare snittar i pausen.

Vi var hemma till 22:30 ca, men kom inte i säng förrän efter 00 eftersom vi ville umgås lite med D’s föräldrar som var barnvakt.

Igår fick vi även ett blev från rektorn till slut. Den 25/10 är det ett möte där de kommer presentera ett åtgärdspaket. Det känns lovande, men jag kommer nog ändå se mig om efter alternativa skolor ifall det inte blir någon klar förbättring inom några månader…

Någon som har tips på bra skolor kring Spånga, Stockholm väster/norrort?

Kommentera

