Djurexpo och feber.

Idag har D’s bror med döttrar varit hos oss. Vi tog en promenad till Spånga gymnasium där det är öppet hus på djurskötarlinjen, sk Djurexpo i helgen.

20111001-195846.jpg

Vi har tittat på sköldpaddor, fåglar, ormar, fiskar, minigrisar och massa fler djur. Ville fotograferade sig när han fick hålla en landsköldpadda. Max valde att hålla en orm. Kusin Mira valde också ormen.

De hade en kull med minigrisungar som var galet söta! Och min favorit – den vita påfågeln var kvar.

20111001-200328.jpg
På vägen hem inhandlades lördagsgodis och så tog vi ett stopp vid Svandammen där barnen lekte kurragömma en stund i det helt otroliga vädret. I solen var det riktigt svettigt, men i skuggan avslöjades hösten.

20111001-201809.jpg
När vi skulle äta middag senare var Ville jätteseg och gnällig. Inte helt ovanligt för den lille herrn när det vankas mat, men det visade sig att han hade feber!

20111001-201734.jpg

Nu ligger han i soffan och kämpar för art hålla sig vaken och se Helt magiskt på Svt som dom väntat i flera dagar på. Imorgon blir det nog bara jag och Max som åker till Ekerö för att Ungdomsseriefinalen i orientering. Planen var att vi skulle åkt hela familjen, D har inte varit med på någon träning eller tävling heller tidigare, men eftersom Max vill att jag skuggar honom på tävlingen så är det bäst att jag åker med honom.

Nu ska vi kolla färdigt på Helt magiskt, jag är inte så imponerad ännu även fast jag gillar Marie och Malin. Nu är det Max favorit Charlie Caper.

Kommentera

