Drömt.

Inatt har jag drömt en mardröm om orienteringstävlingen som ska gå av stapeln idag.

Först kom vi 20 minuter sent till Max start för att jag började tjafsa med en tant som nästan kört på oss i snömodden. Max får en ny starttid, det gick att lösa. Men så tappar jag bort Max på vägen mellan omklädningen och starten. Kommer på att jag inte försäkrat mig om att han fått med sig alla kläder (men det verkar som han fixat det själv).

På min väg till starten (och jag hoppas alltså på att Max hittat fram själv), träffar jag på några grannfruar i en Harrodsliknande butik eller är det Ullared? med julpyntsrea. Dom har laddat hela kundvagnarna fullproppade med pomlor och annat julgranspynt.

Jag kämpar mig fram för att hitta till starten men gissar att Max hunnit i mål innan jag är framme.

Tror du jag är lite nervös inför tävlingen idag?

Max tränare ringde igår kväll och berättade att det inte skulle vara öppen start för Max grupp utan han hade fått starttid 12:02. Såna exakta tider gör mig lite nervös…

Sedan ska vi leta reda på en tränare som jag bara känner till namn som ska stå någonstans vid entrén och vi beställt en klubbtröja av.

Vi ska hitta en annan tränare som jag inte heller har något ansikte på, son ska stå vid vår klubbflagga som Max ska få sin nummerlapp och tror/hoppas det var där han skulle få sin sport identitetspinne med. Det är en modern digital plastpinne som man sätter på vänster pekfinger och som man registrerar vid varje station istället för de gamla små stämplarna med olika mönster som satt vid varje station och som man stämplar på ett papper. Nu registreras allt direkt och du kan inte fuska eller ta kontrollerna i fel ordning.

  • Det ska ta ca 30 minuter att köra ut till Ekerös slalombacke där tävlingen är.
  • Vi ska hitta en parkering med 900 andra anmälda.
  • Vi ska hitta åt och köpa klubbtröjan.
  • Hitta klubbflaggan.
  • Äta lunch (men det får kanske bli efteråt).
  • Hitta till starten som ska ligga ca 10 min från entrén.

Igår tänkte jag att det skulle räcka om vi åkte 10:30, men jag tror vi ändrar det till 10:00. Jag menar, tänk om jag börjar bråka med en elak tant eller springer in i en julpyntsrea! ; )

Så nu är det dags att kliva upp och höra sig i ordning! Måste kolla till Ville om han har någon feber idag också. Hör att han är vaken åtmindstone.

Ha en bra söndag!

20111002-083918.jpg
Max på senaste träningen.

Kommentera

