Lappen.

Max hade något tråkigt att berätta som han sa när han ringde på väg hem från skolan. Han hade fått en lapp.

20111005-175954.jpg
Han hade pratat rakt ut på engelskan och därmed brutit mot tre av klassreglerna.

Jag svarade typ att det var ju tråkigt, och sedan när han kom hem var jag ganska cool, gjorde ingen grej av det. Tror det är värre än att man börjar klaga eller bli arg.

Han var väldigt dämpad och efter en stund kom han in i köket;

– Mamma..? Skulle inte jag få någon straff för lappen..?

Shit, ja så hade vi ju sagt, just ja, vad ska jag hitta på? Tänk, tänk!

– …får jag spela Wii..?
– Nepp.
– Okej.

Så där ja, det löste han ju själv. ; )

Han är ju inte så besvärlig annars heller men i eftermiddag är han extra hjälpsam och duktig.

Kommentera

