Företag 1 – intervju 2.

Idag var jag på intervju hos Företag 1. Det var ett rent äventyr att ta sig dit, inte för att det ligger helt åt skogen (bara lite) utan för att jag ALLTID tar fel t-baneuppgång, går åt fel håll på gatan, eller sätter mig på tåget i fel riktning, det slår fan aldrig fel! Det här händer förstås inte på mina vanliga rutter men varendaste gång jag är ute på nya upptåg.

För att ta mig till Företag 1 var jag tvungen att gå 11 från kontoret för att ta t-bana till Slussen, byta till nästa t-bana, kliva av St Eriksplan och hitta en buss på Karlbergsvägen.

Jag var skitnöjd att jag kollat åt vilket håll och räknat ut vilken uppgång jag skulle ta från t-banan, men tror du inte på fasen att jag lyckas välja att gå till vänster istället för höger när jag kom upp. Det slutade med att jag hittade rätt busshållplats men med alldeles för lite tid att hinna så jag hoppade i en taxi och hann exakt i tid. Exakt!

Intervjun gick bra och jag kände att jag låg på pluss-sidan rätt snabbt. Men… jag kände också att det nog inte är vad jag vill… det känns som att gå tillbaka till mitt förra jobb som jag faktiskt sa upp mig ifrån.

Rekryteraren ringde efter mötet för att höra hur det gick och jag sa att jag trodde det gått bra. Men att jag var lite tveksam och varför.

Jag i min nya smokingkavaj från GinaTricot, 399 kr.

Några timmar senare ringde hon igen och sa att de ville ha mig. Alltså jag får tjänsten om jag vill. Imorgon innan lunch måste jag lämna besked.

Jag har ältat och ältat och försökt slå bort skuld känslor för att tacka nej, men va fasen, som min syster sa. Det finns ju en nummer 2 till tjänsten som verkligen, verkligen vill ha den och det är ju inte rätt mot företaget heller att ta en tjänst som jag i förväg vet att jag med största sannolikhet inte kommer trivas med och söka nytt jobb.

Så imorgon ska jag tacka nej. Om jag inte ändrat mig inatt ; )

Nu ska vi se nya Two and a half men och sedan kvällslektyr!

3 thoughts on “Företag 1 – intervju 2.”

  1. Just då jag skickade iväg min kommentar ser jag att du bloggat igen. min kommentar skulle ju ha passat bättre in i det nya inlägget ist. Men men så kan de va:) Vad tycker ni föresten om 2 and 1/2 men? Jag saknar charlie förkräckligt! men eftersom han blev överkörd av ett tåg & hans aska sen blev uppsugen i damsugaren finns ju INGEN återvändå :( om dom inte gör en Dallas av det hela dvs. Men dom chanserna är väldigt små misstänker jag. men Ashton eller hur han nu stavas blir nog en bra figur han me. buuhuu! *snyft*

    Gilla

    1. Jag ♥ Ashton! Men saknar såklart Charlie. Men puckot kan inte få fortsätta dra in miljoner och bete sig som ett swine även i verkliga livet : )

      Gilla

Kommentera

