Tack! Men nej tack… och så ambulansen.

Nu har jag tackat nej. Känner mig som ett pucko men det kändes verkligen inte rätt i magen. Rekryteraren lät väldigt besviken och försökte övertala mig att ta det som bara en projektanställning på 6 månader eftersom man blir anställd av rekryteringsfirman första halvåret som konsult. Men det tycker inte jag känns riktigt rätt mot Företaget 1. Dom kommer ju ändå få lägga ner mycket tid och resurser på att lära upp mig för att sedan få börja om med nästa…

Happ, nu får vi se hur det går. Men man ska väl inte få det första jobbet man söker heller! Det ska ju vara som uppvärmning…

Jag är hemma idag med Ville. Imorse när han skulle kliva upp och hämtat kläderna i garderoben fick han plötsligt svårt att andas. Han kände sig snurrig och blev jätteledsen. Jag och D blev superstressade, det är ju jätteläskigt med andningsproblem och efter erfarenheter med Max som visade sig ha astma pga av katten, tog vi det på blodigaste allvar och tryckte i honom Airomir som är luftrörsvidgande.

Jag ringde Sjukvårdsupplysningen och de hänvisade till Astrid Lindgrens barnsjukhus men 112 om det blev värre. När vi yrade runt här hemma för att få på oss kläder slog det oss att ”Vad händer om vi sitter fast i rusningstrafiken och det blir akut?!” Så vi beslutade oss för att ringa 112. Efter kanske en kvart kom ambulansen, du hade vi suttit ute ett tag eftersom vi lärt oss sedan han hade Falsk krupp som liten att kall frisk luft gör att det blir lättare att andas.

När ambulanskillarna lyssnade och kollade syresättning, puls och temp såg allt bra ut, men eftersom vi gett luftrörsvidgande kunde det bero på det så de tyckte det vore bra om vi lät det går ur kroppen och be Vårdcentralen kika lite senare. 11:40 har vi tid hos vår husläkare på en akuttid. Håller tummarna för att det inte ska vara astma för honom med. Max lider förståss inte av sin om han inte träffar på katt eller hund, men ändå…

En piggare Ville-kille.

2 thoughts on “Tack! Men nej tack… och så ambulansen.”

Kommentera

