Lördag.

Kl 8 imorse vaknade jag och D med ett ryck av ett rossligt läskigt ljud från något av barnrummen. Vi praktiskt taget flög upp ur sängen och rusade in i varsitt rum för att se vem av dom som inte kunde andas/kräktes eller vad det nu var.

Men, båda låg lugnt i sina sängar och vaknade till. Ville tittade på sin iPod och Max låg och drog sig.

Halv elva var vi ute i Rotebro för att springa en U2-bana. Eller Max sprang och jag efter. Det gick skitbra idag! Himla kul sport – orientering. Skulle bara behöva träna lite kondition…

Max spurtar i mål! (Jag kommer en bit efter)

På väg till klubbstugan för att checka ut.

D och Max vilar i solen, vilken fantastisk dag!

Efter den lyckade rundan åkte vi hem för lunch och 15 var D och Max i Kista för att se Tintin-filmen, vilken de verkligen rekommenderade. Jag och Villis tog det lugnt hemma och promenerade ner till byn för lite mat och godis shopping.

20111030-082456.jpg
Ville smaskar lördagsgodis.

Av någon anledning har alla grannungar valt att fira Halloween idag så hela kvällen har det plingat på dörren och Bus eller godis’at. Himla tur att jag köpte hem en massa lösgodis inför nästa fredag då jag trodde svenska ungar skulle klä ut sig eftersom det är Allahelgonsafton, men jag blir inte klok på när vi i Sverige ska fira. Dags att vi bestämmer det nu tycker jag..!

Imorgon åker vi till Strängnäs för att lämna över barnen till farmor och farfar så killarna får lite höstlov.

Inatt ställer vi tillbaka klockan 1 timme, glöm inte det! Hoppas på att regeringen bestämmer att vi ska sluta med det här fjanteriet med att flytta fram och bak klockan vår och höst.

20111030-083554.jpg
Smart klocka sol jag hittade på www.lindqvist.com

Sov så gott, jag gör det nästan redan… Zzzzzz…

En reaktion till “Lördag.”

  1. Ja, varför håller man på så här. Nu är det ju bäcksvart och Josefine sover ju knappast en timma längre på morgonen…
    Jag ”hittade” faktiskt tillbaka till instagram för någon vecka sedan. Man orkar ju inte hålla på överallt, men ibland får man små ryck :)
    HOPPAS du kommer in på kursen. Jag hoppas jag kommer in på fortsättningen. Vill så gärna.

    Gilla

Kommentera

