Life saver.

Alltså jag har hittat min räddare i nöden – MakeUpStore’s Blothing Powder!

Jag brukar ALLTID bli blank i ansiktet framåt lunchtid. Förra veckan köpte jag det här pressade pudret som innehåller talk och shit vilken skillnad! Är knappt blank alls till kvällen ens fast jag bara lagt på det på morgonen och inte bättrat på en endaste gång under dagen.

Ett exceptionellt, färglöst pressat puder främst framtaget för att kontrollera uppkomsten av oljiga partier. Blothing Powder innehåller Talc som absorberar överflödig olja och reducerar blanka partier i ansiktet. Perfekt för effektiv ”touch ups” under dagen.

Som underlag till detta har jag:

  • Fuktkräm: Elisabeth Arden Eight Hour Creme / Emma S Ageless Day Creame
  • Primer: Smashbox Photo Finish Color Correction / i.d. Bare Minerals Prime Time
  • Foundation: Lumene Double Stay Mineral Matt Makeup
  • Ögonkräm: Lumene Vitamin C+ Anti-Puffiness Eye Roll-On Serum och Vitamin C+ Pure Radiance Eye Cream
  • Ögon primer: MakeUpStore Eye Primer Tinted

Herre gud va mycket klet jag har i ansiktet! Och efter detta kladd har jag alltså på Bloth-pudret sedan solpuder från Clinique (man blir lite väl blek av talken), rouge och ögonmejk.

Någon som provat MAC’s bloth powder? Ska enligt Vecko Revyn vara bättre än MUS’s eftersom den finns i fler färger.

Kommentera

