Shopping är som terapi.

Idag slappade vi till halv elva! Så skönt men det blev ju knas med frukost och lunch så vi skippade lunchen helt enkelt. Daniel bakade jättegoda scones med aprikoser och hasselnötter, ett recept som jag och Ville bakade förra helgen.

Ville förra helgen.

Jag stack iväg på en shoppingrunda till Vällingby medan grabbarna stannade hemma och bakade pepparkakor. Mycket bak för D idag : ) När jag kom hem blev det fika med nybakat. Härligt!

Pepparkaksbagarna.

Jag handlade julklappspapper, snören och kort att skriva namn på. Grön mossa till adventsstaken och lite annat som schampo, balsam och en Maroccan oil som det skrivits så mycket om. Nu ska vi se om den är så bra som det sägs! Köpte även två vita textilsladdar till våra fönsterlampor i vardagsrummet som vi halvt monterat upp ikväll. Tror dock att vi måste hitta en bättre kåpa som man gömmer kablarna och kontakten under.

Jag skulle även ha åkt ut till Barkarby och köpt en julgransfot på Rusta samt en Tuja eller liknande att ha ute vid ytterdörren med ljusslinga i, men orkade inte. Får se om jag tar en sväng i veckan istället.

Vår gran och klappar kommer inte gå i traditionella julfärger i år. Hade iofs färgade pomlor (julgranskulor) förra året, men paketen matchade inte som de kommer göra i år. ; )

Kulor från Lagerhaus, 69 kr | Snögubbe 59 kr, Pepparkakshus 69 kr, Paket 79 kr, Uggla 79 kr Åhléns.

Hade gärna sett lite vitt på marken nu. Men å andra sidan, ska det ändå vänta får det gärna vara 10 plus tills vintern beslutat sig för att komma på riktigt. Bara det är vitt på jul annars blir det så himla tråkigt… Barnen längtar så efter snö nu.

Nu ska jag gå upp och lägga mig och läsa lite bloggar på min iPad. Jag hjärta den! Får se kom min andra kommer på posten imorgon. Har förresten även nätshoppat annat i helgen med som förhoppningsvis kommer i början av veckan. Håller lite på vad det är.

Kommentera

