Julkampanj och simskola.

Nu sitter jag på badhuset och väntar på Ville som har varit på simskolan. Nu sitter han i bastun och värmer upp sig. Han var alldeles lila om läpparna när han kom upp ur vattnet.

Jag vill köpa en våtdräkt åt honom men han är lite tveksam. Skulle vara så bra om han slapp bekymra sig över att frysa och koncentrera sig på att lära sig simma…

20111203-224409.jpg

Jag har haft en sjukt intensiv vecka på jobbet. Har jobbat som en galning för att koordinera allt till vår julkampanj som skulle ha kommit ut igår vid lunch men inte var ute förrän 16 pga diverse strul. Det har varit ett helvetesprojekt dör förutsättningarna ändrats hela tiden och vi kämpar fortfarande för att hålla ihop alla delar.

Men nu är det äntligen helg!

Imorgon är sista Nordcupen tävlingen för Max. I måndags, när jag var på julmiddag med jobbet var det avslutning för träningen så Ville och D var med Max. De hade nattorientering där även Ville fick vara med och sedan fick alla välja en sak från ett prisbord. Mina söner valde Jakten på stenen och Jakten på juvelen, de gamla filmerna med Michael Douglas (visst är det?) från 80-talet. Så ikväll tror jag de vill se en av dom.

Max fick även pris i KM för H10 (=herrar 10 år) fast han är 9.

Nu är Villis färdig så jag ska se till att han tvättar håret ordentligt.

Ha en skön fredagskväll.

Kommentera

