Sjuuuukt missnöjd.

Fan, fan, fan!!

Jag skulle ha förstått att det skulle bli fel igen när jag fick en annan frisör. Eva som jag klippt och slingat mig hos de senaste två gångerna var tydligen mammaledig så jag fick tid hos hennes syster.

Jag visade upp bilder på Sarah Jessica Parker och sa att jag ville slinga utväxten och mörka ner mig lite. Så som SJP alltså.

20111203-222650.jpg
Jag är verkligen inget proffs men är det här kalla hårfärger?

När hon till slut tog ur färgen, hon kollade inte en gång under tiden hur blekningen gick, såg det jätterandigt ut, askgrått med näst intill vita slingor! Jag kunde bara inte hålla mig utan sa ifrån direkt att det inte kändes bra, inte bra alls. Hon började skylla på att hon använt precis samma färger som jag fått sist, men det såg fan inte ut så! Kanske slingorna suttit i lite längre den här gången då, sa jag och hon nickade och m’ade.

Jag har verkligen problem med att klaga, men jag kunde bara inte låta det vara. Jag tyckte synd om henne men va fasen, det är ju mitt hår och mina pengar!

Hon mörkade ner slingorna i överhåret, benan och la i en gyllene toning för att värma upp den kalla färgen, men jag kan inte påstå att jag blev nöjd ändå…

Såg när jag kom hem att hon missat klippa en slinga med… Grrr!

Jag ska tvätta håret imorgon och se hur det ser ut i dagsljus, är jag fortfarande missnöjd får jag ringa tillbaka så får dom fixa till det bäst det går. Vete tusan hur mycket meter kemikalier mitt hår tål bara.

Ska ta en bild på kalufsen imorgon så du får se, är för mörkt nu för att det ska synas.

I morse kvar jag med Max på sista orienteringstävlingen för i år och det var prisutdelningen så nu har han 2 medaljer i orientering.

Kommentera

