Hårfärgen och pepparkakshus.

Här kommer till slut en bild på min nya hårfärg. Mörkt blev det och jag är inte helt nöjd men nu får det vara ett tag. Är en toning i så det kommer bli ljusare. Slingorna är för kalla tycker jag, men funderar på om jag ska köpa en sån där toning själv att dra i bara 10 minuter eller nå’t, får se. Är aningens trött på att tänka på hårfärg just nu och önskar att jag bara låtit det vara… : )

Idag har jag och barnen bakat pepparkakshus, ni ska strax få se va fina dom blev! Tills dess, kolla in de här pepparkakshusen som Svensk Fastighetsförmedling säljer till förmån för BRIS. Alla pengar går oavkortat till BRIS!

Nu står julen för dörren och för många är det synonymt med familjemys och doften av glögg och pepparkakor. Julen sägs vara barnens högtid, och det är det också för många, men det finns tyvärr alldeles för många barn som far illa under både jul- och nyårshelgen.

Därför har vi i år valt att stötta BRIS genom årets julkampanj ”Ge barnen en godare jul. Bjud på ett pepparkakshus”. På BRIS jobbar 600 personer frivilligt med att prata med barn upp till 18 år via telefon, mejl och chatt. Förra året gjordes över 50 000 stödjande kontakter med barn och ungdomar, den högsta summan i BRIS historia. Tack vare gåvor från BRIS många hjältar kunde BRIS förra året för första gången någonsin hålla linjerna öppna både på julafton och nyårsafton. Men BRIS behöver fler hjältar för att kunna fortsätta sitt viktiga arbete.

Text: Svensk Fastighetsförmedling

2 reaktioner till “Hårfärgen och pepparkakshus.”

  1. men du, jag har missat denna bild ju.. har du lagt ut den efteråt? jag tycker iallafall att du blev riktigt fin min syster =) jag är mörkare än du tror jag.. var kanske inte riktigt tänkt att det skulle bli såå mörkt men eftersom jag hade sån blekning i sen tidigare vågade jag inte chansa. köpte toningen hos frissan för jag vill inte all håret skulle bli grönt :S ja dessa hår ;P

    Gilla

Kommentera

