Vår julskinka har rymt.

Det är lite körigt just nu. Tv-inspelningar, Luciafirande, drop-in glögg, klappjakt och diverse julbestyr. Phu!

Nu är vi nästan helt klara med klapparna, har bara 2 små grejjer till Max och 1 vardera till systerdöttrarna. Får nog köpa något till mig själv med och slå in. D verkar inte intresserad av att byta klappar i år.

Ikväll har D kokat och griljerat julskinka inför ”Lilla julafton” som ska firas här hemma i helgen med hans familj. Imorgon blir det Janssons Frestelse som åker in i ugnen.

Förra helgen kokade jag knäck (blev riktigt hård) och Bounty-bollar som jag hittade recept på Matplatsen. Så jäkla goda! Måste göra en till omgång till veckan för jag tippar att de här går åt i helgen.

Julklapp från jobbet, en tuuung ask med praliner från Ejes!

I måndags var jag på inspelningen av Svenska Hjältar på Cirkus som anordnas av Aftonbladet och TV4. Det var mycket bättre än vad jag trodde. Gick dit med lite motstånd och inställning att det skulle bli en seg tillställning och mycket dravel och gottande i andras elände men shit va jag fick kämpa för att inte tårarna skulle börja spruta! Kolla in programmet imorgon kl 20 på 4:an. Du kanske lyckas se mig bland publiken. ; )

I tisdags var det ju Lucia och Villes klass bjöd in till show. Han hade några små solouppgifter som att dra en kälke och sjunga en vers tillsammans med en av tjejerna längst fram. Han var grymt stolt ; )

Ville – andra pepparkaksgubben från vänster. 

Igår onsdag var det dags för Max, då hade hans klass drop-in glöggfika, så mellan kl 15-16:30 fick man komma och fika och umgås. Vilka tider eller hur!? Kan säga att jag ligger jäkligt back på jobbet den här veckan…

Förra fredagen var sista simlektionen för Ville den här terminen och idag var det avslutning på tennisen för Max. Nu är det riktig nedräkning till jullovet, endast 4 dagar kvar innan semester för oss alla fyra. Ska bli riktigt skönt!

Imorgon ska jag försöka få tag på en klipptid för Ville och handla de sista klapparna. Behöver också komplettera med mer presentsnören och etiketter. Granen behöver lite glitter i guld också, ser lite naken ut med bara sina pomlor, även om de är många.

Hur ligger du till inför jul?

2 reaktioner till “Vår julskinka har rymt.”

  1. Hur jag ligger till…
    Inte en enda sak gjord hahaha… Jag protesterar i år. Orkar inte. Ska baka lite i helgen, men kör allt nästa vecka. Vill bara mysa, äta gott, krama barnen, spela spel. Skiter i allt jag gjorde förra året (då gjorde jag typ allt). Blir helt improviserat och med satsning på levande ljus och musik och umgås istället. Och choklad! YUMMY! (Vi kanske kommer till dig förresten haha)

    Gilla

    1. Ja, vi kanske skulle ha öppet hus i helgen ; )
      Fast allvarligt så gör vi inte mycket heller. Gästerna tar med köttbullar, prinskorv och sill och nästa helg, när det är på riktigt är vi hos mamma som fixar typ allt själv. Det är bara julgodis och dryck som står på vår lista, så vi har det bra vi : )
      Mysa med familjen, det är det bästa!!

      Gilla

Kommentera

