Dan före fjärde advent.

En kopp glögg och skidskytte på tv’n, jag slappar i soffan en stund. De andra sitter i köket och spelar spel – D’s föräldrar, lillebror Johan och killarna. Storebror blev sjuk så dom kommer inte tyvärr. : (

Snart är det dags att slå på ugnen och ställa in Jansson, skinkan ska fram och min egentillverkade skinkpinne ska få visa vad den går för. Sillen ska läggas upp, potatisen kokas, prinskorvarna stekas och köttbullarna värmas. Börjar bli lite hungrig nu.

Otroligt men det snöar faktiskt ute. Imorse öste regnet ner men efter någon timme byttes dropparna ut mot tunga snöflingor som fortfarande ligger kvar på marken. Vitt och fint!

Ska nog gå ut och tända marschaller nu när det börjat skymma. Hade så gärna tagit en promenad men ingen annan verkar vara sugen så det får vara.

20111217-144941.jpg

Hoppas du har en skön lördag.

En reaktion till “Dan före fjärde advent.”

  1. Här regnar det och snöar om vart annat och jag måste springa 10 km snart… Wish me luck :D

    Och bilden är uppe. Jag lyckas bara inte posta den på mailen. Försöker då jag kommer hem igen ;)

    (Och TACK!!)

    Gilla

Kommentera

