Bad skin day.

Min hud är verkligen inte på topp just nu… Finnarna vill inte ge med sig. Har googlat i timmar nu på fractional laser-behandlingar mot acneärr och hittade plötsligt min egen blogg där jag för nästan exakt 1 år sedan (januari 2011) varit på en konsultation ang en sån behandling. Då kom jag fram till att jag borde starta behandling i oktober då det tar 3 månader att behandla och sedan måste man vara väldigt försiktig med sol i ytterligare tre månader. Tusan också vad månaderna går fort! Kanske det går ändå… Sa nog ringa och prata med dom på Ga stans laser… Vill så jä***la mycket bli av med ärren…!

Hittade info om VitaminB5 när jag surfade runt. Ett piller som ska vara bra mot acne, kanske skulle ta och beställa en burk och se om det hjälper. Alt boka tid hos husläkare och be att få prova antibiotikabehandling. Känner två personer som fått jättefint resultat, men känns sjukt att knapra antibiotika i flera månader. Finns det inte risk att man förstör immunförsvaret? Ska kolla med min kollega som kört den.

Har du hört talas om eller vet några mirakelkurer mot finnar/akne? Hardy testar Fractional laser mot akneärr?

2 reaktioner till “Bad skin day.”

  1. Jag tror att du behöver remiss till hudläkare. Det brukar inte vara svårt att få dessa tabletter och det hjälper! Det kan till och med läka ärr en del. Tycker absolut att du ska testa.

    Och tack :) Vad kul! Och du kommer verkligen gilla kursen. De är skitduktiga!

    Gilla

  2. Jag käkade antibiotika för många år sedan nu och fick mycket bra resultat. Har en arbetskamrat som gör det samma och man märkte skillnad på en gång.
    Samma där dock, solen, alkohol mm. Men det är VERKLIGEN värt besväret!

    Gilla

Kommentera

