Bilen startar och klapparna packade.

Vår fina bil har en riktigt inte kul feature, nämligen att om man startar den kall och bara ex parkerar om den, dvs inte har motorn igång en längre stund, så blir bilen sur och startar alltså inte nästa gång man vill ta sig någonstans. Trots att det gått 3 dygn tydligen, för det var det som hänt tidigare idag när jag fick psyk-bryt och vi missade klipptid för killarna…

I söndags flyttade D vår bil till gästparkeringen för att D’s bror skulle kunna ta vår parkeringsplats så de var garanterad parkering. Vilken jäkla skitkonstruktion!  Men nu är jag glad igen och vi kan åka till Omne och mamma imorgon som planerat, tjiho!

Jag var bara tvungen att packa upp alla julklapparna och lägga ut dom under granen, jag hade ju matchat papper och snören med dekorationerna för julgranen, synd om de inte skulle få ligga om så för bara en liten stund tillsammans.

I helgen firade vi ju Lilla julafton med D’s familj. Vi hade jättemysigt och åt supergod julskinka som D kokat och grilljerat. Änglamarks ekologiska rimmade skinka köpte vi och den vann tydligen någon smaktest i Aftonbladet också. Den var verkligen supergod!

Allt julgodis är slut så vi får göra mer hos mamma hade jag tänkt. Packar med mig ingredienserna.

Här kommer lite bilder från helgen:

Laxrulle med grönpepparcreme på toastbröd till förrätt, så himla gott!

Ville passade på att spela traditionella analoga spel medans Max utmanade farfar i Asphalt.

Alla 4 barnen fick öppna några julklappar. 

Ava fick en kulbana i 2 årspresent, hon fyllde den 20/12 så vi passade på att gratta.

Kommentera

