Sura bilar.

Hur är det möjligt att en bil är byggd så att man inte kan starta den och flytta den 100m för att sedan 3 dygn senare inte gå att starta för att den blivit sur..!!! Det är fan i mej helt idiotiskt! Skit Volvo!

Stressade hem, släpade hem massa kläder från skolan eftersom det är sista dagen innan lovet, ringde Max på vägen för att förbereda honom på att ta med sig Villes iPod (en förutsättning för att jag skulle få med mig Ville) och klä på sig. Lämnade Ville ute vid bilen för att själv springa in och hämta bilnyckeln. Väl i bilen, med 10 minuter på oss att åka till Vällingby och två väntande frisörtider, så startar inte biljäveln! Ursäkta ordvalet… Eller inte förresten.

Ringde D och ”beklagade mig” över situationen och fick svaret att bilen nog blivit sur när han flyttade den från gästparkeringen till vår plats i söndags. Skitkonstruktion!

Så nu blir inte killarna klippta och jag kan inte handla se sista julklapparna. Och vi som ska bila till Norrland imorgon. Hoppas innerligt att det bara är så att bilskrället är på dåligt humör och att det inte är något allvarligare. Vill inte tänka på det…

En sån här glad bil vill jag ha!

Kommentera

