Omne.

Igår vid fem svängde vi upp på mammas gård med Volvon efter 5 1/2 timme non-stop-körning. Tack Steve Jobs (RIP) för iPads, som gav oss vuxna en lugn resa och barnen underhållning.

Idag har vi hjälpt mamma/mormor att ta in ved och stapla i källaren så hon har ved ett tag framöver. Max tyckte jag hade haft en lyxig uppväxt som fått bo så här och hjälpa till med ved, inte som dom som bara vill vara inne och spela ; )

Efter lunch åkte vi till min bror i Ullånger och träffade kusinerna som har samma ålder som Max och Ville. De leker så himla bra ihop, trots att se ses så sällan.

Min lillebror, som kan vara en riktig retsticka, lyckades skojja med Ville så han började gråta, så nu har han lite poäng att tjäna in där kan man ju säga ; ) Tror han kanske hamnar på plussidan imorgon då han tänkte bjuda på en skotertur i Jäppling.

20111223-213126.jpg

Barnen är så spända inför morgondagen och de är så kärleksfulla mot varandra och oss att det nästan bubblar över. Nu har de krupit ner i Max säng och han ska läsa högt ur sin Tintin-bok för lillebror. Boken fick av sin farmor och farfar på lilla julafton förra helgen och har faktiskt något kapitel kvar fortfarande. Jag trodde den skulle ta slut på en dag.

Imorrn åker vi till Jäppling som sagt direkt efter frukost för att fira med pappa och Irene några timmar, ja Bobo med familj kommer ju med. Sedan åker vi tillbaka till mamma tills Kalle Anka börjar kl 15. Vi får ta en tur till pappa igen på annandagen tror jag. På juldagen kommer bror & Co. till mamma eftersom de firar juleftermiddag och kväll hos Mallas föräldrar.

Vi ska också försöka ta en sväng upp till min moster på annandagen. Har inte träffat henne på flera år! Får se om jag känner igen henne, hon har visst gått ner över 40 kg!!

På tisdag drar vi kosan hem igen men stannar till i Sundsvall för att fira lite med Lotta och Daniel. De firar jul i Åre med Daniels familj i år och kommer hem på tisdag. De verkar ha det jättemysigt men jag saknar dom.

Ha en skön dan före dopparedan!

En reaktion till “Omne.”

Kommentera

