God Jul.

Idag har vi varit hos pappa på jullunch. Han hade dukat upp så fint, jag blev riktigt impad! Irene jobbade dubbelpass idag så hon kom hem en sväng efter det vi hade ätit.

Efter maten stack barnen ut för att åka bob och Bobo som tagit med sina nya monsterskoter som dom knöt fast snowracers’arna i ett tåg efter och körde på lägdan (=åkern) till alla barns förtjusning. Tyvärr hann jag inte själv få mig någon åktur : (

Vädret var verkligen helt fantastiskt! Kanske 3-4 minus och strålande snö. Jäppling verkade även ha klarat sig från regnet som vi fick i Omne igår se det var härlig pudersnö!

Nu kollar vi på Kalles Jul och snart, väldigt snart ska barnen få sina julklappar som dom längtat så efter. : )

Imorse smög jag upp innan dom vaknat och klädde på mig tomterocken över nattlinnet, stoppade in håret i tomteluvan och drog på mig skägget. Så tassade jag in i sovrummet med var sin klapp, så skakade jag liv i en och en och lämnade över julklappen. Jag tror ärligt talat inte att någon av dom visste vem det var. De var så pömsiga och yrvakna så dom trodde verkligen det var tomten! Hi, hi!

Hoppas du haft en härlig dag.

20111224-160104.jpg

20111224-160232.jpg

One thought on “God Jul.”

Kommentera

