Lyckopiller?

God morgon.
Jag ligger lite efter med mitt bloggande, får helt enkelt inte tiden att räcka till de här sista dagarna på 2011.

I tisdag kväll kom vi alltså hem från Norrland, på onsdag var jag in till stan för att få min ansiktsbehandling på Dermalogica, NK som jag fick i julklapp förra året av D. Det var den absolut bästa behandling jag någonsin varit på! Det är ju fantastiska produkter och honom gjorde behandlingen var jättetrevlig och proffsig.

Vi pratade om antibiotikabehandlingen mot finnar som jag hoppades få utskriven nästa dag och efter behandlingen fick jag rekommenderat vissa produkter för min hudtyp som är lite känslig och yttorr, inte så mycket porer tydligen men viss akne så klart. Vissa produkter satt hon inom parentes då de innehöll för starka ingredienser om det blev så att jag startade tablettkuren.

Jag köpte rengöringen och fuktkrämen där jag även med ett litet serum och en skrubb för samma pris. Jag har haft fuktkrämen tidigare och vet att den är skitbra. Brukade buda hem den på Tradera, blir lite billigare då. Ska kolla efter de andra produkterna jag fick tips om också. Jag ska skriva ett inlägg om produkterna senare.

Nästa dag torsdag var det dags att jobba, så jag tog med mig barnen till kontoret med varsin iPad och lite annan förströelse vilket gick jättebra. Nu har även Max fått vara med på jobbet och se vad jag gör varje dag. Jättenyttigt tror jag så de har en förståelse för vart man tar vägen varje dag.

Det blev en kort dag eftersom jag hade tid på Vårdcentralen kl 15:20 så vid 14 drog vi hemåt. De fick varsin glasscheck av min chef så de fick köpa sig en glass som de smaskade under tiden jag var inne hos husläkaren.
20111231-092240.jpg
Jag fick 400 tabletter utskrivna av Tetralysal. Jag ska äta 2 om dagen tills jag ser en klar förbättring, då ska jag gå ner till 1 tablett/dag. Det kan ta mellan 4-12 veckor innan man ser en tydlig förbättring. Under sommaren eller solsemester ska man göra uppehåll då huden kunde reagera på sol förstod jag det som. Det här ska bli spännande! Så kanske det blir en slipning till hösten istället.

Igår fredag jobbade vi halvdag, men hemifrån både jag och D. Jag bokade in killarna på klippning till kl 14 i Vällingby så medans vi var hos frisören så storhandlade D inför nyår och veckan som kommer. Efter klippningen gick vi till H&M och handlade en massa kläder till killarna. När D var klar hämtade han upp barnen och åkte hem, jag stannade kvar för att försöka hitta något till mig själv till nyår men hittade ingenting i klädväg. Däremot handlade jag lite annat, såklart. ; ) Nu hoppas jag att jag kan plocka ihop något jag har hängandes i garderoben redan… Jag har nog ändå shoppat upp min kvot för januari redan!

Happ. Ikväll är det nyårsfirande och D’s bröder kommer hit och firar med oss. Ska bli himla trevligt! Det blir en rätt stabbig meny med Västerbottenostpaj till förrätt, oxfilé och Hasselbackspotatis till varmrätt och någon chokladmuffins-aktigt ? till efterrätt. Jag hade önskat lite lättare mat med småplock och kanske fisk till huvudrätt, men det är bröderna som talat ihop sig och delat upp ansvaren för de olika sysslorna. Nästa år ska jag vara med och bestämma menyn! ; )

Nu måste jag hasa mig upp ur sängen och ta tag i mitt liv. Om tre timmar kommer lill-svåger hit!

Ha ett jätte Gott Nytt År om jag inte tittar in här igen idag!

Vad gör du ikväll? Berätta gärna i kommentarsfältet och/eller länka till din blogg där du berättar.

2 reaktioner till “Lyckopiller?”

  1. Hej! Va roligt det ska bli att få höra om ”kuren”. Hoppas du blir nöjd :) vi är i kramfors nu. Ska göra lite dags aktiviteter med några kompisar på dan. I efterm åker vi hem till stan & gör gomiddag bara vi. Gott nytt år. Kraam

    Gilla

Kommentera

