Nyår.

Det nya året firade vi in med D’s bröder och barnens kusiner hemma hos oss. Jag snodde ihop tå sorters smördegsrullar som slank ner till champagnen.
Tapernadesnurror och Fetaostsnurror. Fantastiskt goda! De måste jag göra igen och igen och…. Ja du fattar ; )

Maten blev jättebra och jag lyckades att inte blir allt för proppmätt. vid 12-slaget gick vi ut på gatan och skålade in det nya året. D och Max hade införskaffat några smällare som de brände av och Mattias hade med sig thailändska lyktor som vi kämpade med att få iväg.

Varför är det alltid så jäkla kallt på nyårsafton? Vi har haft plusgrader hur länge dom helst, men på nyårsafton låg frosten gnistrande kvar hela dagen.

Vi drog oss in i värmen vid 1 och värmde oss med drinktävling. Alltså inte tävling i hur många drinkar man klarade av att dricka utan vem som kunde göra den godaste blandningen. Jag kan ju säga att jag inte blev vinnaren. ; )

Barnen stupade i säng kl 2 och vi vuxna 4! Så hela söndagen bara slappade vi. Vi orkade knappt åka och köpa hem thaimat, så slöa var vi och Max han skruttade runt i sin julklappspyjamas från morgon till kväll. Härligt!

Jag ska lägga upp lite bilder så snart vi lagt in dom i Picasa så jag kommer åt dom.

Idag har jag jobbat. Hade missat att sätta på larmet på iPhonen så jag lyckades ju försova mig första arbetsdagen på ny året… Imorgon blir det jobb för att sedan vara ledig igen. Då ska jag banne mig ta tag i att måla vårt trapphus! Hoppas D kan åka ner och köpa hem färg i morgon så det bara är klart att sätta igång på torsdag förmiddag. Åh va fint det kommer bli! : D

Sedan hoppas jag att det smittar av sig så vi tar hallen och vårt sovrum när vi ändå håller på, men vi får se hur mycket vi orkar.

Jag hade gärna bytt trappräcke, men det får eventuellt bli ett sena projekt. Tycker runda räcken är så himla snyggt.

God fortsättning.

One thought on “Nyår.”

Kommentera

