Lite välbehövlig vila.

Nu äntligen ska jag lägga mig och slappa lite. Imorse väckte Ville oss vid halv 9 då vi bokat in oss på lite äventyrsbad i Husby till kl 10. Jag som varit uppe till halv ett och målat sista strykningen i hallen uppe var som död. Jag kan inte minnas sist jag var så sjukt trött. Kroppen var som bly, men uppkom vi till slut.

Efter några timmars bad åkte vi hem för lunch och efter det skruvade vi upp ledstången i nymålade trappen och satt upp spegeln och fotoramarna igen.

I vår hall där uppe har vi haft ett språng eller vad man kallar det, där vin hade en bordsskiva med vår gamla stationära dator och tre fula vägghyllor som förra ägaren snickrat själv. Jag lyckades på någon mirakulöst sätt få D att hålla med mig om att vi kanske inte behöver ha datorn där eftersom ingen sitter vid den längre. Max har egen dator och Ville sin iPod eller så har vi iPads’arna och min och D’s jobb-laptops. Vi laddar bara upp bilderna från kameran till Picasa ochndet borde vi flytta ner till Mac Minin som är kopplad till tv’n ett i vardagsrummet.

När jag först yttrade min ide igår kväll så var det som att solen gick ner och allt blev jättejobbigt. Åh vad jag måste ändra hela tiden. Kunde vi inte låta saker vara, osv, osv. Trodde verkligen inte att det skulle gå så smidigt. Men jag började koppla ur datorn, skrivare etc och städade bort allt. Jag tror att när allt var borta kunde också han se viss potential till förbättring. ; )

20120107-150623.jpg

Nu har jag tvingat mig att lägga mig och slappa, tänkte kanske att jag bara skulle ta och spackla lite, men vi är bjudna på middag hos D’s bror till 17 så att vila lite innan vore nog smart.

Så nu blir det ett avsnitt av Breaking Bad!

Kommentera

