Middagstips: Skinkschnitzel med parmesan och broccolimos.

Idag ska jag prova mig på ett nytt recept som jag hittat på underbara matbloggen Matplatsen. Det gröna moset ser så läckert ut! Receptet kommer egentligen från Evas matkasse. Jag är lite sugen på att prova på ”matkassarna”. D’s föräldrar köper Linas matkasse emellanåt och är jättenöjda.

Skinkschnitzel med parmesan och broccolimos

  • Skinkschnitzel (ca 2 skivor/pers)
  • Parmesanost
  • Ägg 2 st
  • Mjölk 1 dl eller grädde
  • Salt
  • Peppar
  • Ströbröd
  • Potatis 800 g
  • Broccoli, lite mer än potatisen
  1. Vispa ägg.
  2. Häll ut ströbröd på en tallrik, salta och peppra och blanda i riven parmesan.
  3. Doppa schnitzlarna först i ägg sedan i ströbröd med parmesan.
  4. Skala och koka potatisen mjuk.
  5. Dela potatisen i mindre bitar så går det fortare.
  6. Koka broccoli mjuk i lättsaltat vatten.
  7. Mosa potatis och broccoli med mjölk, smaka av med salt och peppar.
  8. Hetta upp en stekpanna och stek schnitzlarna i smör tills de fått en gyllenbrun färg.

Till efterrätt blir det vitchokladkladdkaka som jag hittade recept på smäm.se. Ska förhoppningsvis bli sagolikt gott : )

One thought on “Middagstips: Skinkschnitzel med parmesan och broccolimos.”

  1. Låter väldigt gott!
    Och chokladkakan är så god att man nästan gråter.. Jag har liksom lite ledsnat på vanliga kladdkakor.
    sv: TACK! Så söt du är :) Och angående barn… De går om i allt! En annan får ju kämpa på med det mesta. Fast jag är fortfarande kungen i bodypump. Ingen tar mer vikter än mig här hemma. Muhahaha

    Gilla

Kommentera

